پوستر (دیوارکوب) و 3 پارامتر اصلی آن

folder_openگرافیک
commentبدون دیدگاه
پوستر

می دانید منظور از پوستر(دیوارکوب) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ امروزه دیوارکوب ها در تبلیغات و گسترش کسب وکار نقش به سزایی دارند که می توان از آن ها بهره برد. بیشتر افراد تصور می کنند طراحی دیوارکوب بسیار ساده و راحت است اما باید بگوییم این افراد سخت در اشتباه هستند حتما می خواهید بدانید چرا؟ زیرا برای انجام این کار باید اصول طراحی را یاد گرفته باشید و بر اساس آن عمل کنید تا بتوانید یک دیوارکوب مناسب طراحی کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با طراحی دیوارکوب و کاربردهای آن آشنا کنیم پس با تسکین همراه باشید.

پوستر(دیوارکوب) چیست؟

دیوارکوب ها صفحات کاغذی هستند که در بیشتر موارد جهت نمایش اطلاعات در اندازه های مختلف طراحی می شوند. همانطور که می دانید امروزه روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد اما هنوز دیوارکوب در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی از کارایی بیشتری برخودار می باشد. متاسفانه بسیاری از افراد از کاربرد دیوارکوب و انواع آن اطلاعی ندارند و با در نظر نگرفتن این موارد برای طراحی دیوارکوب اقدام می کنند. ما قصد داریم در این بخش به کاربردهای دیوارکوب بپردازیم. به طور کلی شرکت ها و سایر کسب و کار ها به راحتی می توانند از طریق چاپ دیوارکوب برند تجاری خود را تبلیغ کنند.

قبل از اینکه بخواهیم شما را با کاربردهای پوستر آشنا کنیم بهتر است کمی درباره 3 پارامتر اصلی (رنگ، فرم و فونت) در چاپ آن صحبت کنیم. روانشناسی رنگ ها مسئله ای مهم در چاپ دیوارکوب است که حتما باید رعایت شود. دومین مورد فرم است اما منظور از فرم چیست؟ فرم ها همان اشکال و نماد های به کار رفته هستند که همانند رنگ ها از قوانین مشخصی پیروی می کنند و حالا می رسیم به سومین مورد یعنی فونت که باید طبق اصول استاندارد انتخاب شود.

پوستر

کاربردهای پوستر(دیوارکوب) و انواع آن

استفاده از دیوارکوب برای جذب مخاطب و تبلیغات بسیار مناسب است. از مهم ترین ویژگی دیوارکوب می توان به ابعاد بزرگ و همچنین قابلیت نصب در هر مکانی اشاره کرد البته توجه داشته باشید باید مجوز این کار را از اداره یا سازمان مربوطه اخذ کنید. دیوارکوب ها به انواع مختلفی از جمله تبلیغاتی، آموزشی، انگیزشی، فیلم و سینما، رویدادی و پژوهشی طبقه بندی می شوند.

لازم به ذکر است پوسترهای خبری از معروف ترین انواع پوسترهای تبلیغاتی می باشند که با هدف اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرند و پیام این نوع پوسترها به وسیله متن و عکس به مخاطبان منتقل می شود. بهتر است کمی درباره وِیژگی های یک پوستر تبلیغاتی خوب هم صحبت کنیم. شما جهت طراحی یک پوستر تبلیغاتی مناسب باید به نکات زیر توجه کنید:

  • داشتن نظم بین طرح و نوشته ها
  • استفاده از کلمات و طرح مناسب با توجه به فضای کسب کار
  • جذب مخاطب بوسیله طرح مناسب در کمتر از 15دقیقه
  • انتقال هدف اصلی دیوارکوب به دور از مسائل حاشیه ای
  • انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ
  • رنگ پوستر باید با متن و تصاویر هماهنگ باشد.
  • تمام فضای پوستر را با نوشته و طرح اشباع نکنید چرا که یک پوستر نیاز به فضای خالی دارد.

کلام آخر

در این مقاله خواندیم پوستر چیست و چه ویژگی هایی دارد و برای طراحی یک پوستر مناسب باید چه نکاتی توجه کنید. به طور کلی پوسترها روشی مناسب برای تبلیغات هستند که باعث جذب مشتری می شوند اما در نظر داشته باشید باید طراحی و چاپ دیوارکوب خود را به متخصصان در این زمینه بسپارید. تیم حرفه ای تسکین با استفاده از مجهزترین دستگاه های چاپ آماده دریافت سفارشات شما به صورت حضوری و آنلاین می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت برای ما بگذارید.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ما تیم پشتیبانی هستیم! مشکلاتتون رو با ما درمیان بزارید!
👋 سلام مشکلی پیش آمده؟