موشن گرافیک و 5 کاربرد اصلی آن

folder_openگرافیک
commentبدون دیدگاه
موشن گرافیک

می دانید موشن گرافی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چرا موشن گرافی بهترین روش برای بازاریابی دیجیتال است؟ حتما می دانید که روش های بسیاری برای بازاریابی وجود دارد اما موشن گرافی یکی از مناسب ترین روش های بازاریابی است که تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان دارد و باعث می شود برند شما در ذهن آن ها ثبت شود. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درمورد موشن گرافی و انوع آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

موشن گرافیک یا موشن گرافی چیست؟

موشن گرافیک نوعی انیمیشن همراه با متن است که نوشته ها و متن ها بخش مهم و اصلی آن را تشکیل می دهند، لازم به ذکر است موشن گرافی باعث افزایش ارتباط با مخاطب و بیننده می شود و به داستانی که بیان شده عمق می دهد. لوگوموشن یک نمونه از موشن گرافیک است، حتما علاقه مند هستید بدانید لوگوموشن چیست؟ به طراحی لوگو به صورت متحرک لوگوموشن گفته می شود. به طور کلی نرم افزارهایی که در ساخت موشن گرافیک کاربرد دارند عبارتند از:

  • فتوشاپ
  • ایلاستریتور
  • افترافکت­­
  • MAYA
  • NUKE
  • CINAMA 4D

کاربردهای موشن گرافیک

  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات:

زمانی که هدف ما انتقال پیام یا اطلاعات به مخاطبان باشد، سریع ترین و موثرترین روش استفاده از موشن گرافیک است، حتما کنجکاو شده اید چرا؟ زیرا صدا و تصویر روی مخاطب تاثیر به سزایی دارند که در نهایت باعث افزایش فهم مطالب می شوند.( به طور کلی مخاطبان به وسیله دیدن اطلاعات بیشتری را در ذهن خود ثبت می کنند و این عامل گیرایی مطالب و ویدئوی ساخته شده را چند برابر می کند.)

2- ساخت عنوان فیلم:

از دیگر کاربردهای آن می توان به ساخت عناوین اشاره کرد. قبل از آغار تمامی فیلم ها، عناوین مختلفی به نمایش در می آید که ساخت تمامی این عناوین با موشن گرافیک امکان پذیر است و این موضوع توجه مخاطب را به تماشای فیلم بیشتر می کند. توجه داشته باشید استفاده از موشن گرافیک در ابتدای فیلم باعث جذابیت بصری تیتر آغاز می شود.

3- لوگوی گرافیکی:

استفاده از لوگوی گرافیکی در سایت جذابیت بسیاری به همراه دارد و مخاطب زمان بیشتری را صرف تماشای محتوای شما می کند. از جمله مواردی که باعث جلب توجه مخاطب می شود می توان به  رنگ،  نور و حرکت لوگو اشاره کرد. لازم به ذکر است وب سایت هایی که از لوگوی گرافیکی در طراحی سایت خود استفاده می کنند موفقیت بیشتری در جذب مخاطب دارند.

4- فیلم های آموزشی:

امروزه مخاطبان به دنبال آگاهی بیشتر هستند، روش های بسیاری برای کسب یادگیری وجود دارد. از جمله  روش هایی که در راستای آگاهی می توان از آن استفاده کرد، تماشای ویدئو هایی است ک توسط طراح گرافیک ساخته می شود پس افراد ترجیح می دهند که برای یادگیری بیشتر به تماشای ویدئوهایی بپردازند که به  دانش آن ها بیافزاید. در نتیجه موشن گرافیک نقش به سزایی در یادگیری مخاطبان خواهد داشت.

5- شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی طرفداران بسیار زیادی دارند و نقش پر رنگی در زندگی افراد ایفا می کنند. مخاطبان بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند تا محتواهایی با موضوعات مختلف مانند اخبار، آموزش، سرگرمی و…  را دنبال کنند. موشن گرافیک یکی از روش های مهمی است که می تواند سبب جذب مخاطب و جذابیت محتوا شود.

موشن گرافیک

 

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک به انواع ویدئو موشن، ویدئورئال، استاپ موشن و اینفوموشن گرافیک تقسیم می شود. بهتر است کمی درباره انواع موشن گرافیک صحبت کنیم، می دانید کلمه موشن به چه معناست؟ موشن در زبان فارسی به معنای پویا است، در واقع به ویدئو هایی که محتوای تولید شده را به صورت متحرک نمایش می دهند،  ویدئو موشن می گویند. ویدئو موشن ها به صورت آنلاین و آفلاین بر روی کامپیوتر، موبایل، وب سایت و نرم افزار های دارای قابلیت پخش ویدئو نمایش داده می شوند.

دومین نوع موشن گرافیک ویدئو رئال است که از نظر هزینه نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه نیست چرا که برای تولید این نوع ویدئو احتیاج به فیلم برداری و نورپردازی می باشد که باید زمان زیادی صرف انجام این پروسه شود و نیاز به افراد متخصص در زمینه های مختلف دارد اما در مقابل برای ساخت موشن ویدیو فقط از نرم افزار استفاده می شود. می رسیم به سومین نوع موشن گزافیک یعنی  استاپ موشن. در این نوع ویدئو شیء را فریم به فریم حرکت می دهند و سپس تصویر توسط دوربین ثبت می شود.

توالی این تصاویر پشت هم این باور را ایجاد می کند که شیء خود به خود در حال حرکت است. عروسک های مورد استفاده در استاپ موشن از خمیر و لگو ساخته شده اند اما در بعضی از موارد می توان از انسان، گیاهان و وسایل دیگر هم استفاده کرد. آخرین نوع موشن گرافیک، اینفوموشن گرافیک است که ترکیبی از اینفوگراف و موشن گرافیک می باشد. همانطور که می دانید امروزه انسان ها علاقه دارند مطالب را سریع و به صورت دیداری دریافت کنند، در اینفوموشن گرافیک تصاویر در کمترین زمان ممکن با بیشترین اطلاعات دریافت می شوند.

موشن گرافیک و برند سازی:

موثرترین ابزار برای انتقال اطلاعات تماشای ویدئو است.  در طی سال های اخیر بسیاری از شرکت ها، موسسات، سازمان ها و … از پروژه های موشن گرافی برای تبلیغات خود استفاده می کنند زیرا باعث افزایش آگاهی و اطلاعات مخاطبان از برند می شود و به رشد و نمو آن برند کمک می کند. یک ویدئو موشن خوب باعث جلب توجه مخاطب می شود و همچنین احساسات او را در موارد مختلف تحریک کند.

سخن پایانی

موشن گرافی توصیفی از یک طرح گرافیکی می باشد که به صورت پویا نمایی ایجاد می شود. در این مقاله سعی کردیم شما را با موشن گرافی، انواع ان و نرم افزارهای مهم و اصلی در ساخت موشن گرافی آشنا کنیم. همانطور که گفتیم موشن گرافیک یا موشن گرافی کاربردهای بسیاری دارد که به آن ها پرداختیم. اگز سوالی در این زمینه دارید با کارشناسان شرکت تسکین در میان بگذارید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ما تیم پشتیبانی هستیم! مشکلاتتون رو با ما درمیان بزارید!
👋 سلام مشکلی پیش آمده؟