مدیریت شبکه های مجازی و 4 اهمیت آن

folder_openدیجیتال مارکتینگ
commentبدون دیدگاه
مدیریت شبکه های مجازی

شما هم به دنبال فردی با تجربه در زمینه مدیریت شبکه های مجازی هستید؟ امروزه مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های مجازی می گذرانند، همه افراد حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می کنند. به طور کلی شبکه های مجازی نقش مهمی در تبلیغات و معرفی کسب وکار شما دارند اما این نکته را در نظر داشته باشید باید یک فرد با تجربه درزمینه مدیریت شبکه های مجازی با شما همراه باشد.  در این مقاله سعی داریم شما را با مدیریت شبکه های مجازی آشنا کنیم و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

مدیریت شبکه های مجازی چیست؟

مدیریت شبکه های مجازی امری ضروری و مهم محسوب می شود چرا که اکثر افراد جامعه از شبکه های اجتماعی جهت افزایش آگاهی و سرگرمی بهره می برند. به طور کلی مردم برای حفظ ارتباط، تعامل با یکدیگر و کسب و کار ها جهت بازاریابی و تبلیغ، معرفی محصولات، خدمات و ارتباط با مشتریان خود از شبکه های احتماعی استفاده می کنند. اما ممکن است چندین سوال ذهن شما را درگیر کند به طور مثال مدیریت شبکه های مجازی چیست و چگونه انجام می شود؟ آیا به تولید محتوا به صورت نامنظم بپردازیم می توانیم در کسب و کار خود موفق شویم یا خیر؟ تیم حرفه ای تسکین به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد. لازم به ذکر است مدیریت شبکه های اجتماعی یا social media در جهت جذب مخاطب و ایجاد برند خاص شما حائز اهمیت است.

پلتفرم های اجتماعی به چند دسته تقسیم می شوند؟

  • شبکه های اجتماعی: افراد از این شبکه ها برای ارتباط با یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات و افکار استفاده می کنند، مانند: فیسبوک و لینکدین
  • شبکه های اشتراک گذاری رسانه: تمرکز این نوع شبکه ها بر اشتراک گذاری محتوا است که می تواند در قالب ویدیو، عکس و…. منتشر شود مانند: اینستاگرام، تیک تاک و….
  • شبکه های جامعه محور: بیشترین تمرکز این شبکه ها بحث های عمیق است که کاربران موضوعاتی را برای بحث و گفتگو به اشتراک می گذارند تا افراد درباره آن نظر بدهند.
  • شبکه های هیئت مدیره: هدف اصلی این شبکه ها بررسی محصولات یا خدمات است به طور مثال اپلیکیشن Yelp نظرات، انتقادات و پیشنهادات افراد را درباره مشاغل مختلف بررسی می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد.

در این قسمت می خواهیم با هم مراحل مدیریت شبکه های مجازی را بررسی می کنیم. اولین قدم، انتخاب شبکه اجتماعی مناسب با شغل شما است یعنی ابتدا باید تحقیق کنید که کدام یک از شبکه های اجتماعی برای موفقیت در کسب و کارتان مناسب است. ما در اینجا برخی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنید.

–         فیسبوک

–         اینستاگرام

–         توئیتر

–         لینکدین

–         یوتیوب

–         پینترست

مدیریت شبکه های مجازی

دومین قدم، تدوین استراتژی محتوای شبکه اجتماعی می باشد، زمانی که شما شبکه اجتماعی مناسب با برندتان را انتخاب کردید نوبت به تدوین استراتژی محتوا می رسد. در این بخش ابتدا باید اهدافتان را مشخص کنید و با توجه به آن تعداد پست در هفته یا ماه، نوع محتوا، زمان انتشار محتوا را تعیین کنید و در مرحله آخر محتوای منتشر شده را آنالیز کنید. توجه داشته باشید حتما محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و یا اگر نمی دانید که مخاطبانتان به چه موضوعاتی علاقه مند هستند می توانید از صفحات رقبای خود کمک بگیرید.

سومین قدم، انتخاب زمان انتشار محتوا می باشد یعنی باید به طور منظم پست منتشر کنید و حتما این نکته را در نظر بگیرید که فعالیت در شبکه های اجتماعی برای مشاغل گوناگون متفاوت است. به طور مثال ممکن است تعداد رقبا در بعضی از مشاغل بیشتر باشد دراین صورت، باید روزانه چندین پست منتشر کنید اما در مقابل مشاغلی هم هستند که رقبای کمتری دارند و انتشار 2 یا 3 پست به صورت هفتگی کفایت می کند. زمان انتشار پست در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است زیرا مخاطبان شما در بعضی از ساعات شبانه روز فعالیت بیشتری در فضای مجازی دارند که پس از مدتی با توجه به آنالیز نتایج می توانید بهترین زمان انتشار پست را شناسایی کنید.

تولید محتوا چهارمین قدم و مهم ترین مرحله محسوب می شود، در این بخش شما باید از تمام خلاقیت خود استفاده کنید تا بتوانید موفق شوید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از مطالب کپی شده استفاده نکنید و سعی کنید علاقه مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به آن محتوا تولید کنید. قدم پنجم، زمانی که افراد پست های شما را می بینند ممکن است سوال یا ابهامی برایشان پیش آید که باید به نحواحسن به سوالاتشان پاسخ دهید.

قدم ششم برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به مخاطبان است، اگر تمامی راه های جذب مخاطب را به کار گرفته اید و توانسته اید مخاطبان خود را جذب کنید نوبت به برگزاری مسابقه می رسد اما این نکته را در نظر بگیرید که برای برگزاری مسابقه تقریبا باید هزینه زیادی بپردازید. آخرین قدم یا قدم هفتم آنالیز عملکرد محتوا بر اساس زمان های مختلف می باشد. در این مرحله شما باید عملکرد فعالیت های خود را بررسی کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید، در نهایت متوجه می شوید چقدر به اهدافتان نزدیک شده اید.

مدیران شبکه های مجازی باید چه مهارت هایی داشته باشند؟

مدیران  شبکه های مجازی  باید مهارت های بسیاری در زمینه شناخت عملکرد محتوا قبل از انتشار، مهارت در نوشتن، توانایی ویرایش نوشته، تفکر خلاق، هوش تجاری کسب وکار، تعامل با دنبال کنندگان، قدرت تجزیه و تحلیل داده، تهیه تقویم محتوایی و تعیین استراتژی و طراحی تصویر داشته باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، نکته بسیار مهمی که مدیران شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کنند، برنامه ریزی دقیق است زیرا ممکن است همزمان با چندین شرکت همکاری داشته باشند پس باید بتوانند زمان خود را مدیریت کنند تا تداخلی در کارهایشان ایجاد نشود.

سخن آخر:

همه افراد و جوامع مختلف از شبکه های مجازی استفاده می کنند که منبع مهمی برای تعامل با مشتریان، معرفی خدمات، محصولات و تبلیغ کسب وکار ها و… است. شما با یک استراتژی اجتماعی مناسب می توانید شهرت سازمان یا شرکت خود را افزایش دهید و روز به روز به آگاهی مشتریان خود بیافزایید. هنگامی که در یک شبکه اجتماعی، موفقیت های لازم را بدست آورید می توانید سراغ سایر شبکه های اجتماعی دیگر هم بروید و برند خاص خود را گسترش دهید. شرکت تسکین به همراه تیم با تحربه خود می تواند در زمینه مدیریت شبکه های مجازی به شما کمک کند پس اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ما تیم پشتیبانی هستیم! مشکلاتتون رو با ما درمیان بزارید!
👋 سلام مشکلی پیش آمده؟