تولید محتوا و 4 هدف اصلی آن

folder_openبرندینگ
commentبدون دیدگاه
تولید محتوا

تولید محتوا ریشه تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال مدرن است و هدف اصلی آن جذب مشتری می باشد. روزانه تعداد زیادی محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود اما زمانی محتوا شما تاثیرگذار است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد یعنی به خوبی نوشته و طراحی شود و بتواند نیاز های مخاطبان را برطرف کند جالب است بدانید که محتواهای با کیفیت از محتواهای بی کیفیت به راحتی قابل تشخیص هستند به نحوی که موتورهای جستجوگر نمی توانند محتواهای ضعیف را پیدا کنند. میزان تلاشی که صرف تولید محتوا برای برند خود می کنید با موفقیتی که به دست می آورید رابطه مستقیم دارد. محتوای با کیفیت به شما کمک می کند تا مشتریان خود را افزایش دهید و افزایش درآمد داشته باشید. محتوا ها می توانند در قالب نوشته، ویدیو، صدا و تصویر باشند که در این بخش به طور مفصل به انواع آن ها می پردازیم.

تولید محتوا چیست؟

ساخت و انتشار تولید محتوا با هدف ایجاد محتوا اختصاصی، مرتبط با کسب وکار شما و جذب مخاطب هدف انجام می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که تولید محتوا باید در زمان مشخص و در شبکه های اجتماعی مناسب منتشر شود. ابتدا باید دریابیم تولید محتوا چیست و بر چه اساسی تهیه می شود؟ فرآیند ایجاد محتوا بسیار حساس است و آن طور که به نظر می رسد ساده نیست اما انجام آن بسیار برای کسب و کار شما اهمیت دارد. برای انجام تولید محتوا باید موضوع جدیدی را شناسایی کنید سپس درباره آن بنویسید و بررسی کنید که محتوا در چه قالبی منتشر شود.

شما ابتدا باید هدف از تولید محتوا را مشخص  کنید و تعیین کنید قصد دارید چه اطلاعاتی را به مخاطبان خود ارائه دهید، در واقع تولید محتوا، اطلاعاتی به خواننده منتقل می کند که این اطلاعات به صورت متن، تصاویر، پادکست یا ویدیو می باشد. شما با استفاده از تولید محتوا می توانید خود را به مشتریان معرفی کنید و اعتماد آن ها را جلب کنید. توجه داشته باشید اگر بهترین طراحی را داشته باشید اما محتوای تولید شده برای مخاطبان جالب نباشد به کسب و کارتان خسارت جبران ناپذیری وارد می کنید.

تولید محتوا

انواع تولید محتوا

تولیدمحتوا به چهار نوع تولیدمحتوا متنی، تولیدمحتوا صوتی، تولیدمحتوا گرافیکی و تولیدمحتوا ویدیویی تقسیم می شود. تولیدمحتوا متنی از قدیمی ترین روش های تولیدمحتوا محسوب می شود. در این روش اولین قدم، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با شغل شما است که حتما باید با توجه به آن تولید محتوا کنید تا زمانی که کاربران واژه خاصی را جستجو می کنند موتورهای جستجوگر بتوانند محتوا شما را پیدا کنند و کاربران را به سوی سایت شما هدایت کنند.

یکی دیگر از روش های تولید محتوا، محتواهای صوتی می باشند که می توانند در قالب فایل های صوتی، پادکست ها مخاطبان را جذب کنند. امروزه این روش بسیار پرطرفدار شده است و به راحتی می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. از پرطرفدارترین محتواهای صوتی می توان به پادکست، مقاله صوتی، کتاب صوتی و داستان صوتی اشاره کرد. سومین نوع تولید محتوا، تولید محتوا گرافیکی است که به دو نوع موشن گرافیک و انیمیشن تقسیم می شود.

 می رسیم به آخرین نوع تولید محتوا یعنی تولیدمحتوا ویدیویی. یکی از تولیدمحتواهای ویدیویی، در قالب تیزر تبلیغاتی می باشد، در این روش به معرفی مجموعه، خدمات و محصولات می پردازند که از محبوب ترین روش ها برای جذب مخاطبان محسوب می شود اما این نکته را در نظر داشته باشید ساخت تیزر تبلیغاتی باید توسط تیم حرفه ای انجام شود تا بتوانید به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید.

اهداف تولید محتوا

  • سرگرمی: این دسته از محتوا روی عواطف مخاطبان اثر می گذارد.
  • آموزشی: معمولا برای مخاطبانی که قصد دارند آموزش ببینند تولید می شود.
  • متقاعد کردن: این نوع محتوا به طور قابل توجهی عواطف مخاطبان را درگیر می کند و گاهی منجر به تغییر مسیر فکری افراد می شود.
  • تغییر کردن: این گونه محتوا منطق مخاطبان را درگیر می کند و روی عواطف افراد تاثیر گذار نیست.

تولید محتوا بر چه اساسی تهیه می شود؟

  • تعیین هدف: شما ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید، به طور مثال بعضی از افراد سعی دارند برای فروش بیشتر فقط محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنند ودر مقابل هدف اصلی برخی دیگر، معرفی و توسعه برند خاص خودشان می باشد.
  • شناسایی مخاطبان هدف: بعد از تعیین هدف باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و تولید محتوا را بر اساس جامعه هدف انجام دهید در غیر اینصورت به نتایج مطلوبی نخواهید رسید.

سخن پایانی:

اگر صاحب کسب و کار هستید برای جذب مخاطبان خود باید محتوا سرگرم کننده تولید کنید و این نکته را فراموش نکنید که تولیدمحتوا باید به صورت مداوم انجام گیرد تا بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند همین موضوع است که باعث می شود پروسه تولید محتوا امری ضروری در دنیای آنلاین محسوب شود. حتما باید برای تولید محتوا برنامه ریزی لازم را داشته باشید، اگر بدون برنامه به انجام این فرآیند بپردازید ممکن است محتوای شما به موقع منتشر نشود.

به عنوان مثال اگر فقط برای نوشتن و ویرایش زمان اختصاص دهید و زمانی برای طراحی و ویرایش تعیین نکنید قطعا برای تکمیل پروژه به زمان اضافی نیاز  دارید که ممکن است برای شما این امکان وجود نداشته باشد و در نهایت باعث تاخیر در کار شما می شود در این مقاله به طور کامل درباره تولید محتوا و انواع آن صحبت کردیم. تیم حرفه ای تسکین می تواند به صورت تخصصی در این زمینه شما را راهنمایی کند پس اگر سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ما تیم پشتیبانی هستیم! مشکلاتتون رو با ما درمیان بزارید!
👋 سلام مشکلی پیش آمده؟