نشریه(روزنامه، مجله و…)

folder_openگرافیک
commentبدون دیدگاه

نشریه چیست؟

امروزه چاپ نشریه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک پل ارتباطی قوی با مخاطبین محسوب می شود، در واقع یکی از مهم ترین پل های ارتباطی با مخاطبین نشریه می باشد. جالب است بدانید ماندگاری نوشتار در ذهن مخاطبان در مقایسه با رسانه های دیداری و شنیداری بسیار بیشتر است. می دانید چرا نشریه جز موفق ترین رسانه ها است؟ باید بگوییم نشریه یک رسانه دیداری و نوشتاری است که از دو ویژگی ماندگاری و تاثیرگذاری برخوردار می باشد. به طور کلی نشریه به چهار نوع طبقه بندی می شود:

  • از نظر شکل ظاهری
  • از نظر زمان انتشار
  • از نظر گستره توزیع
  • از نظر جایگاه اجتماعی و هویت

نشریات بر اساس شکل ظاهری عبارتند از:

  • نشریاتی که در یک یا چند برگ تا نخورده یا صحافی نشده منتشر می شوند.
  • نشریاتی که در یک یا چند برگ تا خورده شده ولی صحافی نشده منتشر می شوند.
  • نشریاتی که به صورت مجله منتشر می شوند و دارای جلد هستند.
  • نشریات دیواری

دومین نوع نشریه که بر اساس زمان انتشار چاپ می شود به هفت قسمت از جمله روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصل نامه و سال نامه تقسیم می شود. لازم به ذکر است نشریات بین المللی، سراسری، منطقه ای و محلی زیر گروه نشریات از نظر گستره توزیع می باشند. حال می رسیم به آخرین نوع نشریه یعنی بر اساس جایگاه اجتماعی و هویت که شامل نشریات سبز، زرد و قرمز می شود.  حتما کنجکاو شده اید که منظور از نشریات سبز، زرد و قرمز چیست؟ نشریات سبز حاوی مطالبی از قبیل جدی، اصولی، اساسی، مبنایی، مفید و مضر می باشد.

نشریات زرد کاملا بر عکس نشریات سبز هستند یعنی حاوی مطالب جدی نیستند و مفید یا مضر بودن مطالب حائز اهمیت نمی باشد. نشریات قرمز، نشریاتی هستند که بدون مجوز قانونی و به صورت پنهانی منتشر می شوند. توجه داشته باشید نشریاتی موفق هستند که به هر سه موضوع آموزش، اطلاع رسانی، تفریح و سرگرمی بپردازند. شکل ظاهری نشریه بسیار حائز اهمیت است که باید مواردی از قبیل نام و عنوان، جلد برای نشریاتی که به صورت مجله منتشر می شوند، فونت مناسب، فهرست مطالب، تفکیک مطالب بوسیله کادر از یکدیگر، طراحی و صفحه بندی مناسب و استفاده از کاغذ و رنگبندی مناسب.

آگهی نامه چیست؟

آگهی نامه شامل هر نوع محصول چاپی یا لوح فشرده می شود که با روش های مختلفی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. از روش های سنتی انتشار آگهی نامه می توان به روش چاپی اشاره کرد اما سایر روش ها شامل مواردی از قبیل وب سایت، نرم افزارهای موبایل و نرم افزارهای مالتی مدیا می شود. ویژگی های منحصر به فرد آگهی نامه عبارتند از: کمک به درآمدزایی مشاغل و تفکیک جغرافیایی. لازم به ذکر است آگهی نامه ها به طور منظم در مناطق مختلف، درب منازل، مراکز اداری و تجاری توزیع می شوند.

تراکت چیست؟

یکی از روش های نوین جهت تبلیغات، چاپ و پخش تراکت می باشد که از اهداف آن ها می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغ جهت رویدادهایی مثل جشنواره ها، گردهمایی سیاسی و کنسرت موسیقی
  • استخدام جهت شرکت ها و سازمان ها
  • تبلیغات تجارتی

در این بخش قصد داریم به مزایای تراکت بپردازیم که برخی از مهم ترین مزایای آن شامل جلب اعتماد مخاطبان، هزینه مقرون به صرفه، جذب سریع مشتریان، بازخورد بالا، سهولت در اطلاع رسانی، افزایش میزان درآمد، انعطاف پذیری بالا و برقراری ارتباط سریع و موثر با مخاطبان می شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد نشریات انواع مختلفی دارند که می توانند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. در حال حاضر یکی دیگر از تخصص های شرکت تسکین چاپ نشریه است. جهت ثبت سفارش و چاپ نشریه های خود می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و از ما کیفیت بالا به همراه قیمت مقرون به صرفه را بخواهید.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
WeCreativez WhatsApp Support
ما تیم پشتیبانی هستیم! مشکلاتتون رو با ما درمیان بزارید!
👋 سلام مشکلی پیش آمده؟